HLAVNÍ MENU

nákupy online - Placení kartou na internetu

Bude prosinec opět rekordním měsícem nákupů přes internet?

Loňský prosinec byl měsícem, kdy proběhlo nejvíc transakcí přes internet – celkem jich obchodníci pomocí platební brány GoPay přijali přes šest milionů. Základ je při online nákupech chránit svá osobní a karetní data. Bude i letos rekordní prosinec a nahraje opět předvánoční čas nákupům online?

Od prosince 2022 neproběhlo v žádném měsíci tolik nákupů na e-shopech, jako právě před minulými Vánocemi: Češi za minulý prosinec pomocí platební brány GoPay provedli přes 6 milionů transakcí. „Platby kartou v kamenných obchodech sice stále dlouhodobě vedou a v porovnání s online nákupy jich i v prosinci 2022 byl stále více než dvojnásobek. Ale, pokud se podíváme na podíl transakcí online, tak ten byl v porovnání s následujícími měsíci v prosinci 2022 zdaleka nejvyšší,“ říká Jitka Palatová, generální ředitelka KB SmartPay

Létu kralují platby kartou

Když porovnáme počet plateb kartou prostřednictvím terminálů KB SmartPay v obchodech vůči transakcím skrze online bránu GoPay, zjistíme, že chování zákazníků před Vánoci a v letních měsících se znatelně liší: „Nejvyšší poměr nákupů kartou v místě prodeje jsme zaznamenali v létě. Vůbec nejvíce jich pak bylo v srpnu, kdy proběhlo bezmála 15,5 milionu transakcí – přibližně třikrát více než nákupů online,“ pokračuje Jitka Palatová.

Poměr mezi platbami kartou na místě a transakcemi na internetu se však s blížící se zimou mění: „Naše data ukazují, že před Vánocemi bývá podíl online transakcí nejvyšší za celý rok. I letos tak očekáváme, že bude nákupů přes e-shopy s blížícími se svátky přibývat,“ předpovídá Jitka Palatová.

Nenechte se nachytat podvodníky!

Je to právě předvánoční čas, kdy kartoví podvodníci nezahálejí a připravují se k útoku. Druhů podvodů používají celou řadu: jak se proti nim bránit? „Tou nejzákladnější radou je chránit svá karetní a osobní data a sdělovat je opravdu jen v těch situacích, kdy provádíte ověřenou transakci. Při platbách je zásadní číst pozorně texty a nepotvrzovat jakékoliv příchozí transakce bez toho, aniž byste věděli, oč přesně jde. Pokud si nejste jisti, co potvrzujete, nebo jste údaje o kartě již zadal či zadala, ale něco se vám zdá podezřelé, musíte ihned kontaktovat svoji banku,“ radí Pavel Šašek, vedoucí oddělení karetních služeb a prevence podvodů Komerční banky.

O společnosti KB SmartPay

KB SmartPay je obchodní značka společnosti Worldline Czech Republic, s.r.o. reprezentující na českém trhu alianci společnosti Worldline NV/SA a Komerční banky a. s. Společnost KB SmartPay obsluhuje v ČR více 25 000 zákazníků a provozuje více než 50 000 platebních terminálů a platebních bran. Více informací naleznete na webových stránkách www.kbsmartpay.cz.

Skupina Worldline

Skupina Worldline je evropským lídrem a zároveň čtvrtou největší společností na světě v oblasti platebních styku a transakčních služeb. Poskytuje trvale udržitelné služby nové generace a umožňuje tak svým zákazníkům nabídnout koncovým spotřebitelům inovativní a moderní řešení pro jejich potřeby. Společnost Worldline působí ve více než 50 zemích světa a zaměstnává více než 20 000 zaměstnanců. Více informací o skupině Worldline naleznete na www.worldline.com.